Sute de amenzi și unități închise temporar în urma unor controale ANPC la nivel național. Au fost verificate și cinci supermarketuri din județul Timiș.

În cursul lunii august inspectorii de la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului au controlat 265 de supermarketuri Lidl la nivel național, pentru a verifica dacă este respectată legislația în vigoare.

În urma celor constatate, mai multe unități au fost închise temporar, au fost date sute de amenzi și avertismente și au fost retrase de la comercializare produse alimentare neconforme, în valoare de  aproximativ 75 de mii de lei.

Declarația președintelui ANPC, Horia Constantinescu, transmisă prin intermediul unui comunicat de presă, ne face să credem că inspectorii au avut informații din teren înainte de a demara acțiunea, și că aceasta nu a fost deloc întâmplătoare. Mai mult, aceasta este adresată reprezentanților Lidl, acuzați că nu îi respectă pe români și că încearcă să scape de amenzile ANPC:

Nu știu suficientă germană pentru a traduce ce spuneam și în trecut: Nu suntem pelicanii Europei! Consumatorul român, cel care vă asigură veniturile, trebuie respectat! Renovați, curățați, aduceți produse de calitate, nu mai căutați variante să ne determinați să “o luăm mai ușor”! Dacă la voi acasă este ordine și curățenie, considerați și această țară și pe cetățenii ei, ca parte din Europa! Merităm să fim tratați onorabil! Ce părere aveți?”, a transmis Constantinescu.

În replica, reprezentanții lanțului de magazine au răspuns tot prin intermediul unui comunicat de presă, citat de colegii de la Știrile ProTV:

"Controalele ANPC din luna curentă, într-un număr neobișnuit de mare, au vizat 85% din magazinele Lidl România. Aceste acțiuni au avut ca rezultat identificarea anumitor abateri în anumite magazine din rețea. Am făcut toate demersurile pentru a remedia în cel mai scurt timp posibil aceste situații având în vedere că, în relația cu autoritățile, noi dăm permanent dovadă de totală deschidere și pentru că ne asigurăm în tot ceea ce facem că ne îmbunătățim constant pentru a ne păstra locul în inima clienților noștri. Încă de la intrarea noastră pe piață, obiectivul nostru cel mai important a fost acela de a oferi clienților noștri cea mai bună experiență de cumpărături. Echipa Lidl România mulțumește milioanelor de clienți care ne trec pragul datorită calității produselor noastre, dar și pentru că știu că sănătatea și siguranța lor sunt prioritare pentru noi. Îi așteptăm în continuare cu produsele pe care le cunosc și le apreciază și garantăm efortul nostru zilnic pentru a le oferi la cel mai bun raport calitate-preț".

În județul Timiș, în cadrul operațiunii la nivel national,  au fost verificate cinci supermarketuri. În timpul controalelor, inspectorii OPC au găsit produse expirate, legume și fructe mucegăite, ambalaje deteriorate, cuptoare și spații de depozitare murdare. În urma constatărilor au fost aplicate nouă amenzi în valoare de 103 mii de lei și au fost închise trei patiserii din cadrul lanțului de magazine.

Este îmbucurător că asemenea controale au loc și sperăm că acestea se vor îndrepta și spre alte lanțuri de magazine, unde, inspectorii ANPC vor găsi probabil aceleași nereguli, la care îmi permit să adaug și diferența dintre prețurile de la raft și cele înregistrate în casa de marcat.

 

Răzvan IDVOREAN