Drumuri și Poduri Banat e o tânără companie timișeană care a realizat o serie de lucrări importante în județ și nu numai. Conducerea firmei crede într-un viitor verde, în prevenirea risipei și extinderea reciclării, motiv pentru care a transformat în misiune dorința de eficientizare a tehnologiilor de execuție a lucrărilor de drumuri. 

Compania este membră în Asociația Profesională de Drumuri și Poduri din România și parte din grupul Maxagro, iar din portofoliul de lucrări finalizate fac parte: DN6 (38 km), DJ 581 Grădinari, Ramna, comunale - Banloc, Denta, Doclin, Berzovia, Tormac, Biled, Otelec, orășenești - Caransebes, Oravița, Gătaia, dar și contracte semnate pentru următorii patru ani: întreținere curentă pe autostradă - covoare asfaltice pe A1 (tronsonul Nădlac - Sebeș), întreținere curentă pe drumuri naționale - covoare asfaltice în județul Caraș-Severin, întreținere curentă pe drumuri județene din Caraș-Severin și întreținere curentă - tratamente bituminoase în Timiș.

Compania a realizat, în ultimii trei ani, investiții de peste 100 000 000 de lei. Printre ele se numără două stații de asfalt, două stații de betoane, două cariere, balastieră, laborator de gradul II și utilaje - care, după cum spun reprezentanții companiei,  asigură independența realizării unor investiții în infrastructură, începând cu prima săpătură, până la asfalt și terminând cu marcajul rutier. 

Suntem o companie tânără, în plină expansiune, care se bazează pe o echipă dinamică și care crede într-un viitor verde, de aceea producem materiale de calitate și sustenabile, executăm lucrări doar cu echipamente și utilaje performante, care produc emisii minime de CO2, reduc consumul de combustibil și reduc poluarea fonică. Credem în prevenirea risipei și extinderea reciclării, având cea mai performantă și cea mai inovativ-ecologică stație de asfalt, din vestul țării,  care utilizează până la 30% material frezat, care în mod normal constituie un deșeu poluant și nu are altă utilizare în domeniu. Prin reciclarea materialului frezat, oferim soluții ecologice, eficiente și durabile, iar certificările TUV obținute demonstrează încă o dată calitatea proceselor implementate în cadrul companiei noastre.

Compania are ca misiune eficientizarea tehnologiilor de execuție a lucrărilor de drumuri, prin aplicarea de soluții inovative și ecologice cu utilaje performante, concomitent cu aplicarea de măsuri de sustenabilitate”, spun reprezentanții companiei.

 

Tehnologii noi, aplicate cu succes

Această misiune, mai precizează reprezentanții companiei, este aplicată în noua tehnologie superioară de așternere a mixturilor asfaltice stabilizate cu fibre celulozice tip MASF16 cu bitum modificat cu polimeri PMB, în lucrările executate la DN6 Lugoj- Caransebeș, pe o lungime de 38 km, DJ 581 Grădinari- Secășesni, pe o lungime de 8,5 km. Aplicarea acestei tehnologii va continua la Autostrada A1, tronsonul Nădlac- Sebeș, pe o lungime de peste 200 km. „Am utilizat mixtură asfaltică tip MASF16 datorită faptului că își îmbunătățește rezistența mecanică și determină o rezistență mai ridicată la deformare, fiind necesară la drumurile supuse traficului greu și a condiţiilor meteorologice caracteristice ţării noastre.

Eficientizarea tehnologică am utilizat-o în producerea mixturii asfaltice tip MASF16 în cea mai nouă și performantă stație de asfalt din Banat, pusă în funcțiune în anul 2022, cu o capacitate de 240 t/h, și cu care am produs anul acesta în proportie de 75% mixturi asfaltice stabilizate, produse cu bitum modificat cu polimeri, însumând peste 50 km de drumuri naționale și județene.

De asemenea, marcajele rutiere sunt executate cu cea mai nouă și performantă mașină proprie de marcaj, utilizand o tehnologie modernă de aplicare cu vopsea bicomponenta la rece. Beneficiile sunt multiple, printre care: aplicarea mai rapidă, durabilitatea crescută în exploatare și timp, iar datorită tehnologiei de aplicare la rece este prietenoasă cu mediul, îndeplinind condițiile de sustenabilitate.”

Eficientizarea tehnologiei de lucru începe de la flota proprie de camioane și utilaje moderne, care a permis companiei crearea de legături rapide între transport, punere în operă a materialelor și elaborarea automată de documente printr-o aplicație personalizată. Acest lucru a reprezentat un pas important spre obiectivul companiei de a nu utiliza deloc hârtia. Pe lângă aceasta aplicație, utilajele dispun de aplicații software prin care sunt planificate dinamic, în timp real, logistica și utilajele și permit diagnosticarea erorilor, monitorizarea activității și a consumurilor. Aceste automatizări au ajutat enorm în eficientizarea executării lucrărilor, prin scurtarea duratei de lucru, reducerea surplusurilor de materiale cu transportul și costurile inutile aferente, care în final asigură o economie substanțială.

 

Motorul companiei - oamenii

Motorul companiei Drumuri și Poduri Banat îl reprezintă oamenii – o echipă tânără și dinamică, alături de care firma construiește și investește constant în aplicații tehnologice și ecologice. 

Din aceasta face parte și Zifceak Alexandra, responsabilă de partea de management și marketing. Ea are 21 de ani, este studentă în ultimul an la Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor (FEAA) - Management. 

Parte a multor proiecte din cadrul companiei, dar și a grupului Maxagro, dorește să aducă un aer cât mai modern grupului, axându-se foarte mult pe digitalizare, eficientizare și performanță. Pe plan profesional spune că dorește să performeze pe zi ce trece, ajungând un manager de succes. 

Alexandra s-a ocupat de prezența și prestanța companiei la al XVI-lea Congres Național de Drumuri și Poduri, care a avut loc în perioada 22-24 septembrie la Timișoara, unde au fost expuse realizările, dar și planurile de viitor ale companiei.