Trenurile de călători vor putea circula cu 160 de km/h pe secţiunea Ronaţ Triaj - Arad (lotul 4), după ce calea ferată va fi modernizată. Până când vor fi gata lucrările mai avem de așteptat aproximativ 4 ani de zile.
A fost desemnat câștigătorul licitației pentru proiectarea și execuția unor lucrări de modernizare a unui important segment de cale ferată din zona de vest a țării. Oferta are o valoare de 2,1 miliarde de lei, fără TVA.
"Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că a fost desemnată oferta câştigătoare la procedura de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secţiunea Ronaţ Triaj - Arad (lotul 4), aferentă obiectivului de investiţii Modernizarea liniei CF Caransebeş - Timişoara - Arad, pentru creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă", au transmis reprezentanții CFR.
Contractul de achiziție publică urmează să fie încheiat și semnat de ambele părți la finalul perioadei legale de contestații, iar durata de implementare este de 8 ani și jumătate, din care 3 ani și jumătate sunt pentru proiectarea și execuția lucrărilor, iar 5 ani reprezintă perioada de garanție a obiectivului.
În proiect sunt prevăzute următoarele lucrări:
- reconstrucție sau reparaţii/modernizare la un număr de 6 poduri, 30 podeţe, 7 treceri la nivel, 15 pasaje denivelate, inclusiv 9 podeţe de descărcare;
- modernizare a instalațiilor de energoalimentare, linie de contact, telecomunicații, semnalizare, centralizare, bloc (SCB), sanitare, termotehnologice etc.;
- modernizare a clădirilor din staţiile şi haltele de mişcare de pe tronson: Sânandrei, Băile Călacea, Orţişoara, Vinga, Şag, P.M. Valea Viilor, Aradu Nou, Glogovăț, Micălaca. Stația care se va transforma în post de mișcare este Staţia Valea Viilor;
- modernizarea reţelelor locale existente, de conducte de distribuţie a apei şi de canalizare, care asigură racordarea tuturor consumatorilor branşaţi în prezent la staţiile CF.
- protecția mediului: panouri fonoabsorbante, decontaminarea solului, amenajări de spații verzi, separatoare de hidrocarburi și bazine decantoare, garduri și panouri de protecție.
Potrivit reprezentanților CFR, prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe secțiunea Ronaț Triaj Gr. D - Arad (lotul 4) se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă și creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.
Răzvan IDVOREAN
sursă foto: CFR