Lucrările de reabilitare și modernizare a bulevardului Cetății din Timișoara sunt finalizate în proporție de 50%. Șantierul a început anul trecut, în 28 iunie, iar conform autorităților locale, lucrările sunt în avans. Cu toate acestea, ar putea apărea întârzieri. 

Termenul inițial de finalizare a lucrărilor este de doi ani și jumătate, însă proiectul este corelat cu lucrările de execuție pentru reabilitarea rețelei edilitare, realizate de Aquatim. Compania face eforturi pentru ca lucrările să nu fie întârziate din cauza faptului că materialele de construcții nu sosesc la timp pentru proiectul de reabilitare a canalizării, aceste probleme putând avea repercusiuni și asupra lucrărilor de drum și linii de tramvai.

„Șantierele de reabilitare de pe Cetății și Stan Vidrighin au avansat bine și mă bucur de colaborarea pe care o avem cu constructorul, însă ambele sunt proiecte sunt corelate cu alte lucrări imperios necesare pentru a pune la punct infrastructura de bază din oraș - canalizare, apă, termoficare, gaz, tot ce ține de utilitare. Dacă sunt întârzieri la lucrările edilitare, vor exista întârzieri și la lucrările de drum. Sunt nemulțumit de ritmul la care se mișcă lucrările Aquatim și sper ca aceștia să facă tot posibilul pentru a evita acest lucru. Probleme pentru materiale de construcții nu avem doar noi, ci cu ele se confruntă fiecare oraș, care e în plină dezvoltare sau are lucrări majore de reabilităre”, transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Reprezentanții primăriei spun că în cursul lunii iunie sunt programate: transferul lucrărilor și al restricțiilor de pe o parte pe cealaltă a bulevardului; lucrări de săpături, montare tuburi, cămine de canalizare și camerete telecomunicații pe partea stângă dinspre Bogdănești; așternerea stratului de legătură și o parte a stratului de bază pe sectorul cuprins între Gheorghe Lazăr și Torontalului; montarea a 15 stâlpi de electroalimentare; realizarea de fundații de stâlpi pietonali; montarea a 13 stâlpi pietonali; montarea stâlpilor de semaforizare acolo unde au fost turnate fundațiile.

Lucrările sunt executate de Porr Construct în asociere cu alte șapte firme – Porr Bau GmbH (terț) și Baicons Impex SRL, Imsat, Sanel, Swarco Traffic România, Manro SRL cu SC Pesit Rom SRL (subcontractanți) – și costă 83,7 milioane de lei cu TVA, adică aproximativ 17 milioane de euro. 

 

FOTO: arhivă

Ioana N.