Serviciul Public Creșe din Timișoara lansează pe 10 iunie înscrierea la creșă pentru anul școlar 2021-2022. Pentru evitarea aglomerării din anii trecuți și, mai ales, pentru ușurarea și transparentizarea procesului, anul acesta înscrierea se va face online.

Formularul online de înscriere va fi disponibil pe site-ul Serviciului Public Creșe începând cu data de 10 iunie 2021, ora 8, până în data de 23 iunie 2021, ora 16.

Pentru completarea formularului părinții sau reprezentanții legali au nevoie de o adresă de e-mail validă. Persoanele care nu au posibilitatea să completeze  formularul online sunt invitate să contacteze Serviciul Public Creșe pentru asistență, la numărul de telefon 0754.034.480.

Pe noul site al Serviciului Public Creșe se găsesc toate informațiile despre calendarul sesiunii de înscrieri 2021-2022, cum se derulează înscrierea, de ce acte fizice este ulterior nevoie pentru validarea înscrierii online și cum se calculează punctajul. De asemenea, părinții pot consulta criteriile de departajare în caz de punctaj egal între dosare.

Atunci când părinții sau reprezentanții legali completează formularul online nu este nevoie să încarce niciun document în format digital. Pe baza punctajului obținut la înscrierea online și urmare a procesării primei runde de contestații, primii 268 părinți sau reprezentanți legali cu cel mai mare punctaj vor fi programați pentru a prezenta fizic, la sediul Serviciului Public Creșe actele care dovedesc lucrurile declarate în formularul online. După prezentarea fizică a actelor doveditoare și o doua rundă de contestații, pe 21 iulie se afișează atât pe site-ul, cât și la sediul Serviciului Public Creșe, precum și la sediile celor 12 creșe, listele cu dosarele admise, în limita locurilor disponibile, transmit reprezentanții primăriei. 

Lansăm cu multă încredere și bucurie acest nou fel de a aborda procesul de înscriere. Ne amintim cu toții că anul trecut, în prima zi a perioadei de înscriere la creșă, foarte mulți părinți au stat la o coadă enormă, cu dosarele în mâini, pentru ca apoi mulți dintre ei să nici nu primească un loc, dat fiind numărul extrem de redus de locuri disponibile în plină pandemie. Experiența anului trecut ne-a inspirat să facem lucrurile altfel: online și transparent. Îi îndemn cu toată căldura pe părinți și pe reprezentanții legali să nu fie intimidați de pasul înscrierii online. Formularul online va fi unul prietenos, simplu de completat, însă, dacă oricine are dificultăți în a-l completa, echipa Serviciului Public Creșe este aici să vă ajute, a explicat Adriana Roescu, directoarea Serviciului Public Creșe.

Serviciul Public Creșe, aflat în subordinea Primăriei Municipiului Timișoara, oferă servicii de îngrijire, supraveghere și educație timpurie copiilor de vârstă antepreșcolară (0-3 ani). În Timișoara funcționează acum 12 creșe de stat. 

 

Calendarul de înscriere

Înscrierea online - 10-23 iunie

Evaluarea formularelor online înregistrate - 24-25 iunie

Comunicarea rezultatelor inițiale - 28 iunie, ora 16

Depunerea contestațiilor - 28 iunie, ora 16 și 29 iunie, ora 16

Soluționarea contestațiilor - 30 iunie, ora 16

Prezentarea fizică a actelor doveditoare - 1-14 iulie

Afișarea pe site a rezultatelor finale - 15 iulie

Termen de depunere a contestațiilor - 15 iulie, ora 16 și 16 iulie, ora 16

Soluționarea contestațiilor - 19-20 iulie

Rezultate finale - 21 iulie

 

Criterii de departajare

Acordarea unui loc la creșă se face în ordinea punctajului obținut la înscrierea online, validat ulterior prin acte doveditoare. Punctajul obținut este Criteriul 1 de departajare. În cazul în care numărul de solicitări va depăși numărul de locuri disponibile în creșe, se vor aplica Criteriile 2 și 3 de departajare.

Criteriul 1 reprezintă punctajul obținut prin completarea formularului online.

Mai multe informații sunt disponibile pe pagina https://beta.primariatm.ro/crese/inscrieri-2021/calcul-punctaj-2021.   

Criteriul 2 de departajare este data reîntoarcerii la serviciu.

În cazul situațiilor egale ca punctaj și identice ca opțiune, următorul criteriu de departajare este data reîntoarcerii la serviciu a părintelui sau reprezentantului legal care a beneficiat de concediul pentru creșterea copilului, prioritate având părintele sau reprezentantul legal care și-a reluat activitatea mai devreme, începând cu luna ianuarie 2021.

Criteriul 3 reprezintă numărul de înregistrare.

Dacă și după aplicarea criteriului 2 de departajare vor exista două sau mai multe dosare în aceeași situație, se va ține cont de data și ora numărului de înregistrare a cererii. (I.N.)