Primăria Municipiului Timișoara anunță demararea achiziției serviciilor de proiectare pentru Inelul IV Vest: conexiunea dintre strada Gării și bulevardul Dâmboviţa. 

Proiectul va asigura o nouă conexiune între partea de nord și de sud a orașului, inclusiv prin construcția unui nou pod peste canalul Bega și lărgirea bulevardului Dâmbovița, până la intersecția sa cu strada Ion Barac.

Lucrările vor viza construcția unui drum nou, cu două benzi pe sens și linie de tramvai în zona mediană, în prelungirea Căii Bogdăneștilor, prin pasajul inferior Solventul, până în bulevardul Dâmbovița (cca. 700 m), construcția unui pod nou peste Canalul Bega, lărgirea bulevardului Dâmbovița, de la noul pod construit până la intersecția cu strada Ion Barac (cca. 200 m), inclusiv echiparea cu linie de tramvai, construirea de piste pentru biciclete și de trotuare pe toată lungimea drumului nou construit - de la pasajul inferior Solventul până la strada Ion Barac, inclusiv pe podul nou construit. Pistele pentru biciclete nu vor presupune o infrastructură separată, ci vor fi prevăzute în infrastructura drumului și a podului.

Podul Solventul va fi primul nou construit în Timișoara după Revoluție și va asigura o conexiune extrem de necesară între nordul și sudul orașului, respectiv zonele Mehala - Ronaț - Blașcovici și Dâmbovița - Calea Șagului. Împreună cu pasajul Solventul, această investiție reprezintă cele mai mari proiecte de infrastructură rutieră din ultimii zeci de ani în Timișoara și vor asigura închiderea Inelului IV de circulație în zona de vest a municipiului, a declarat primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Valoarea totală estimată a investiției Inelul IV Vest este de peste 78,5 milioane lei, cu TVA, respectiv 16,3 milioane de euro.

Valoare totală estimată a serviciilor de proiectare, inclusiv TVA, este de peste 1,1 milioane de lei, fără TVA, achitată din bugetul local, dar recuperată ulterior din fonduri europene.

Termenul de prestare este de 210 zile, eşalonate în trei etape:  întocmirea studiului de fezabilitate, obținerea studiilor, avizelor şi acordurilor de principiu necesare, elaborarea proiectului pentru autorizarea lucrărilor și predarea acestora în maxim 90 de zile de la ordinul de începere pentru Studiul de Fezabilitate; obținerea autorizației de construire în maxim 60 zile de la finalizarea etapei 1; întocmirea proiectului tehnic de execuție și a unor documentaţii. 

 

Ioana NICOLESCU