Artiștii, artizanii și vânzătorii de produse specifice de 1 Martie vor putea comercializa mărțișoare anul acesta, în condiții speciale de siguranță.  Primăria Municipiului Timișoara anunță că aceștia pot depune cererile pentru emiterea avizului de comerț stradal începând cu data de 22 februarie.

Comercializarea mărțișoarelor se va face în perioada 27 februarie - 2 martie. 

Cererile se vor înregistra la sediul primăriei, camera 12, ghișeele 8 și 9, în zilele de 22 și 23 februarie, în intervalul orar 8-18. Actele necesare sunt:

  • Cerere tip ce poate fi obținută de la ghișeul 8 sau 9, camera 12, sau online, pe portalul www.primariatm.ro
  • Copie buletin de identitate, carte de identitate sau copie act firmă (copie Certificat Unic de Înregistrare).

Taxele vor fi următoarele: taxa de autorizare de 69 de lei, taxa de imprimat - 6 lei și taxa de ocupare a domeniului public - 0,10 lei/mp/zi. Toate aceste taxe se vor achita anticipat pentru toată perioada aprobată la casieria camerei 12. 

Pentru a respecta reglementările naționale în privința combaterii pandemiei, în acest an

comercializarea mărțișoarelor se va desfășura în mod diferit față de alți ani. 

Astfel, au fost aprobate următoarele locații, fiecare amplasament de 2 mp urmând să fie marcat special de către autorități pentru a respecta distanțarea impusă de prevederile naționale în privința combaterii pandemiei:

  • Piața Victoriei (maximum 30 de amplasamente, dedicate exclusiv artiștilor)
  • Piața Libertății (maximum 20 de amplasamente, dedicate exclusiv artiștilor)
  • Ceas Floral - Bd. Proclamația de la Timișoara platou - 10 amplasamente 
  • Str. Mărășești (de la str. Brediceanu spre str. Gh. Dima) - 20 de amplasamente
  • Parcul Copiilor - platou 15 amplasamente
  • Piața A. Mocioni - platou 10 amplasamente
  • Bd. Regele Carol I (de la str.I.Văcărescu până la str.Gen.I.Dragalina) - 10 amplasamente
  • Piața Nicolae Bălcescu - 15 amplasamente
  • Dâmbovița - platou 20 de amplasamente
  • Piața Doina - platou 5 amplasamente
  • Piața zona Soarelui - platou Școala Generală nr. 30 - 20 de amplasamente
  • Calea Buziașului - platou 15 amplasamente
  • Zona Spitalului Județean (str. Arieș) - 10 amplasamente
  • Str. Daliei (între str. Al. V. Voievod și L. Catargiu) - 10 amplasamente
  • Str. S. Bărnuțiu - Calea Dorobanților (zona Modern) - 10 amplasamente
  • Piața Traian - 25 de amplasamente
  • Str. Sf. Ap. Petru și Pavel, vizavi de piață - 10 amplasamente
  • Calea Aradului (zona UTT) - 10 amplasamente
  • Calea Torontalului - platou, 15 amplasamente
  • Bd. Circumvalațiunii - platou, 10 amplasamente
  • Zona Dacia (parc) - 15 amplasamente.

Numărul total de amplasamente este de 305.

Pentru locațiile din Piața Victoriei și Piața Libertății, solicitanții au obligația de a prezenta un document doveditor privind statutul de artist, memoriu privind modalitatea de producere a mărțișoarelor, o simulare fotografică a exponatelor prezentate spre vânzare pe panouri tip șevalet.

Pentru o bună organizare:

  • Operatorii economici au obligația de a deține la locul de vânzare  Avizul pentru desfășurarea comerțului stradal, eliberat de Biroul Autorizare Activități Comerciale și Gestiune Spații  Publicitare, dovada achitării taxei de ocupare a domeniului public – în original, documentul de identitate al vânzătorului care să coincidă cu identitatea persoanei menționate în aviz. Încălcarea prevederilor legislației în vigoare atrage sancționarea contravențională a  persoanei sau reprezentantului firmei, de către agenții constatatori, precum și retragerea avizului de către emitent.
  • Salubrizarea permanentă a amplasamentului ocupat este obligatorie, încălcarea acestei prevederi ducând la retragerea avizului eliberat de autoritatea locală a municipiului Timișoara.
  • Cedarea dreptului de folosință a amplasamentului ocupat în zonele menționate de către deținătorul avizului altei persoane, duce la retragerea avizului și la sancționarea contravențională a faptei.
  • Comercianții trebuie să respecte toate celelalte prevederi legale, naționale și locale, în domeniul combaterii pandemiei. (I.N.)