La acest moment se estimează că un număr de cca. 65.000 de elevi se află în situație de risc cu privire la neîncheierea mediei pe semestrul I, transmit reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Timiș. Principala cauză este lipsa resurselor tehnologice, la care se adaugă și alte motive, precum neparticiparea la cursuri, situații medicale etc. Trebuie avut în vedere că, în ultimii ani, numărul elevilor care se aflau anual în această situație era de aproximativ 15.000.

Situația a fost dezbătută luni, 11 ianuarie, de ministrul Educației, Sorin Mihai Cîmpeanu, care a organizat o videoconferință cu inspectorii școlari generali. Pe lângă identificarea numărului de elevi aflați în situație de risc cu privire la neîncheierea situației școlare pentru semestrul I, au fost discutate și măsurile ce se impun în această situație. Au fost identificate următoarele posibilități:

  1. Desfășurarea de activități remediale pe parcursul semestrului al II-lea, cu identificarea surselor de finanțare pentru plata cadrelor didactice.
  2. Prelungirea perioadei de încheiere a situațiilor școlare neîncheiate în semestrul I, de la patru până la opt săptămâni de la revenirea la cursuri în semestrul al II-lea.
  3. Posibilitatea încheierii mediilor cu minimum două note, indiferent de numărul orelor alocate săptămânal fiecărei discipline.

Luarea unor măsuri în acest sens a fost menționată de ministrul educației și duminică, 10 ianuarie, într-o declarație acordată pentru digi24. În funcție de amploarea rezultatului, va trebui să stabilim măsuri remediale. Va trebui să modificăm, spre exemplu, regulamentul de organizare și funcționare, care dă dreptul profesorilor să încheie media pe semestrul I cel mai târziu la patru săptămâni de la începerea semestrului II, 8 februarie până pe 7 martie, sunt cele patru săptămâni.

Și, pentru a avea timp ca acele acțiuni remediale să se poată face o lună-două luni, va trebui să decălam acest termen legal pe care profesorii îl au la dispoziție pentru a încheia mediile în așa fel încât să încheie mediile după ce ai reușit să repare ceea ce au pierdut și să ai un rezultat în favoarea elevului, a afirmat Cîmpeanu.

 

Ioana NICOLESCU