În ziarul „Timișoara” din 23 octombrie am prezentat, pe larg, problemele cu care se confruntă mii de locuitori din zona Calea Martirilor - strada Mareșal Constantin Prezan, sau Lidia, cum îi spun, după denumirea veche, timișorenii din cartier. Vă reamintim, aici s-a demarat un șantier (la destul de puțină distanță după ce un altul s-a închis) pentru lărgirea carosabilului la patru benzi. Acesta nu ar fi un lucru rău, însă de aici decurg tot felul de neajunsuri pentru locuitorii din cartier.

Ce s-a mai întâmplat între timp

Una dintre marile probleme semnalate în articolul respectiv era aceea că o parte dintre locuitorii din zonă au rămas și fără internet, și fără televiziune. De ce? Simplu! Deoarece pe cei cu lucrările cablurile de la aceste rețele i-au încurcat, deci le-au tăiat, iar furnizorii acestor servicii nu s-au sinchisit să găsească soluții temporare pentru ca abonații lor, cei cu care au semnate contracte în acest sens, să nu fie privați în aceste perioade de cablul de internet, telefonie și programele TV.
Iată ce relatam în articolul din 23 octombrie 2020:
„Odată cu începerea acestor lucrări, ne spune doamna Eleonora Nedici, de pe Calea Martirilor, la numerele 39 și 41 ne-au fost tăiate cablurile, fără a fi găsite soluții ca noi să putem beneficia în continuare de serviciile de net și TV, cu toate că după cum se vede în imaginea alăturată ne-am plătit facturile neîntârziat pentru aceste servicii. Am încercat de câteva ori să mergem la un sediu al firmei să facem plângere, dar nu am putut acest lucru și nici nu am primit vreun răspuns în acest sens...
Mai mult, nu au catadicsit să ne spună pe cât timp se vor întinde aceste lucrări și cât vom fi nevoiți să stăm fără să beneficiem de aceste servicii... Nici nu știu ce să spunem și cui să ne adresăm. Una dintre marile probleme este și faptul că în aceste clădiri sunt și locuitori care lucrează în domeniul IT, iar aceștia nu au putut să-și desfășoare activitatea... Pe de o parte ni se spune că pe cât posibil să se lucreze de acasă, iar pe de altă parte ne sunt restricționate serviciile... Mai vreau să menționez încă o dată că facturile noastre au fost plătite la timp, iar contractul cu firma furnizoare este valabil și acum...”.
Dar plângerile cetățenilor de pe strada Martirilor, și de pe fosta Lidia, nu-mi sunt străine deloc. Personal am simțit pe propria piele „binefacerile” serviciilor DIGI RDS & RCS, care, mai cu seamă după „unificare”, nu mai trimiteau facturile la timp ori chiar deloc, fiind pus în imposibilitatea de a le achita la termenele stabilite. Iar culmea, când încerci să iei legătura cu cineva de la această firmă, invariabil, ești pus în situația să vorbești cu un robot, care-ți promite că vei vorbi cu un operator, discuție care se tot amână până când, de cele mai multe ori, te enervezi, te plictisești... și renunți. Cred că tocmai asta și vor cei din conducerea acestei instituții, de vreme ce este aproape imposibil să poți sta de vorbă cu cineva din conducerea ei.
Păi, domnilor, atunci când am făcut un contract cu dumneavoastră am vorbit cu o persoană fizică, nu cu un robot... Atunci de ce vă ascundeți când e vorba de a ne lămuri ce și cum se întâmplă cu serviciile dumneavoastră? În mare parte vă permiteți acest lucru pentru că neavând alternativă, adică o altă ofertă la îndemână, suntem nevoiți să vă plătim și să acceptăm serviciile pe care ni le oferiți, ca și în cazul locuitorilor de pe Martirilor.
Este cu atât mai rău că se întâmplă acest lucru tocmai acum, când oamenii au mai mare nevoie ca oricând de net și TV, deoarece sunt nevoiți să stea cât mai mult în casă, iar unii, după cum am amintit, lucrează de acasă, iar o parte dintre elevi chiar își fac lecțiile prin aceste mijloace moderne... Moderne - vorba vine, pentru că, cel puțin după cum am văzut în aceste cazuri, locuitori ai municipiului Timișoara, un oraș de frunte al țării, sunt nevoiți să trăiască la fel ca acei de la Cucuieții din Deal.
Am încercat să luăm legătura cu cei de la DIGI RCS & RDS, și, desigur, ne-a răspuns robotul, iar după mai multe insistențe am reușit să stăm de vorbă cu un operator: Iulian Cotoi, în acest caz. Cum era de așteptat, nu poți vorbi cu cineva din conducere, dar am primit adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.. Probabil cei din conducere nu pot fi deranjați și nu au timp să vorbească cu noi, pentru că sunt foarte ocupați să numere banii încasați pe servicii pe care nu le furnizează, în cazul de față. (...)
Așadar, am urmat calea sugerată și... am așteptat. Demersurile noastre oficiale, adică remiterea prin poșta electronică a doleanțelor cetățenilor, nu au avut nici un fel de succes nici la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului și nici la DIGI RCS & RDS. Doar cei de la compania privată ne-au dat un fel de răspuns, printr-un e-mail tipizat prin care eram anunțați că cererea noastră (de fapt, cererile, pentru că au fost, de atunci, una pe săptămână) a fost înregistrată și se va formula un răspuns.
Între timp, însă, se pare că mai mare impact l-a avut ziarul tipărit. Aceasta pentru că, ne spune un cetățean care locuiește și muncește în zonă, imediat după apariția articolului o echipă de la DIGI RCS & RDS s-a prezentat la domiciliul său și, în doi timpi și trei mișcări, cum se spune, i-au refăcut acestuia legăturile la internet, televiziune și telefonie...
Cât despre „protecția consumatorilor”, ce să mai spunem? Ne-am obișnuit, din păcate, ca instituții ale statului român să ne trateze cu sictir. Iar aceasta pe banii și nervii noștri, ai tuturor...


Petru Vasile TOMOIAGĂ