Primăria Timișoara vrea cu orice preț să reorganizeze școlile din oraș. A declarat-o viceprimarul Ruben Lațcău: „Știu că e un subiect dificil, dar trebuie să-l deschidem: reorganizarea rețelei școlare din Timișoara. Nu mai putem merge înainte cu un sistem gândit pentru 1989, când trăim cu provocările de azi. Nu reorganizăm pentru administrație sau pentru profesori. O facem pentru copiii din Timișoara, din Timiș. În urmă cu patru ani, am contractat un studiu științific cu Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj, ca să înțelegem, pe date reale, ce fel de oraș educațional vom fi în 10-15 ani. Studiul ne spune clar: în Timișoara vor fi tot mai mulți copii, iar sistemul nostru de învățământ, construit în logica din 1989, nu mai face față realității de azi. Avem școli în care învață sute de copii în subsoluri sau în schimbul doi. Și, în același timp, avem licee tehnologice cu zeci de clase goale, în care absenteismul pentru seral e de 90-98%. Primul pas este mutarea Liceului Tehnologic de Vest din actuala clădire de pe Dragalina. Acolo avem nevoie să relocăm temporar Colegiul Național Ana Aslan, care intră în reabilitare.
Dar și pe termen lung, clădirea de pe Dragalina va deveni o clădire de rezervă pentru mutări viitoare, pentru că avem multe alte școli ce vor intra în lucrări în următorii ani - Colegiul Tehnic Henri Coandă, Liceul Alimentar, Generală 1 și altele. Pentru Liceul Tehnologic de Vest, am propus Inspectoratului Școlar Județean patru opțiuni – Liceul Azur, Liceul Auto, Liceul Casa Verde și Electrotimiș. Toate sunt școli cu capacitate disponibilă și cu infrastructură mai bună: ateliere, internat, cantină, spații moderne. Știm că e o schimbare mare și că va fi greu pentru profesori, dar vrem ca această școală să aibă, în viitor, un sediu nou într-un campus dual în zona Soarelui, unde vrem să investim tocmai pentru a susține formarea meseriașilor de care orașul nostru are nevoie. Știm că astfel de mutări sunt sensibile. Dar dacă nu acționăm acum, nu vom putea construi mai departe. Vrem să putem continua investițiile în școli, vrem ca ele să se facă rapid, nu pe jumătate, cu elevi în clădire și șantier lângă ei. Am discutat aceste lucruri cu Inspectoratul și cu școlile de peste doi ani. Nu venim cu decizii peste noapte. Venim cu un plan, făcut cu cap, gândit pe termen lung, în interesul copiilor din Timișoara”.
Reacția Inspectoratului Școlar Timiș a fost următoarea: „Inspectoratul Școlar Județean Timiș a luat act de declarațiile recente făcute în spațiul public de către domnul viceprimar Ruben Lațcău, referitoare la mutarea unor unități de învățământ și organizarea programului școlar în schimbul de după-amiază. În calitatea noastră de partener instituțional, subliniem următoarele: Responsabilitatea privind managementul școlar aparține, conform legii, Inspectoratului Școlar și Ministerului Educației. Suntem deschiși colaborării cu autoritățile locale, însă orice propunere de reorganizare sau relocare trebuie să fie fezabilă din punct de vedere educațional și agreată de comunitatea școlară. Scopul nostru principal este asigurarea unui mediu educațional adecvat, care să nu afecteze performanța elevilor și să nu pună presiune nejustificată asupra cadrelor didactice. Închiderea sau comasarea unor școli nu reprezintă automat o îmbunătățire a calității actului educațional. Inspectoratul Școlar Județean Timiș și directorii unităților de învățământ au încercat permanent să găsească soluții constructive și durabile, care să nu pună în pericol stabilitatea procesului de învățământ. Orice decizie privind infrastructura școlară trebuie luată prin dialog, consultare și analiză atentă. Solicităm, pe această cale, reprezentanților Primăriei Timișoara să înainteze propuneri clare, realiste, bazate pe consultarea specialiștilor și pe evaluări obiective. De asemenea, facem apel la reținere în declarațiile publice, pentru a evita confuzia privind rolurile și limitările celor două instituții – Inspectoratul Școlar este cel care coordonează și evaluează activitatea unităților de învățământ și pe cea a managerilor acestora, iar Primăria și Consiliul Local sunt organismele îndrituite să asigure baza materială a școlilor, prin construcția/întreținerea/reparația clădirilor, ambele având în vedere siguranța copiilor și elevilor și accesul egal la educație. Ne reafirmăm deschiderea către un dialog constructiv și invităm autoritățile locale la o colaborare strânsă și transparentă, în interesul comun al elevilor. Singurul mod de a adopta o soluție bună este să fie gândită în mod profesionist, prin consultarea tuturor factorilor implicați – conducerea școlilor, cadre didactice, părinți, specialiști în domeniu. Concluzionând, nu vom susține nici un demers care are drept consecință diminuarea calității actului de predare-învățare și nici închiderea unor școli. Inspectoratul Școlar Județean Timiș își asumă misiunea de a proteja și dezvolta sistemul de învățământ, respectând elevii, cadrele didactice și întregul context educațional”.