Investiția Primăriei Timișoara de la Pasajul Solventul a avansat: chesonul a fost poziționat în 10.03.2025 pe Calea Bogdăneștilor, după împingerea pe sub 10 linii de cale ferată, fără întreruperea traficului. Structura, cu o lungime de aproximativ 70 de metri și o lățime de 28 de metri, a fost împinsă dinspre strada Gării pe o distanță de circa 70 de metri, într-un timp record pentru această operațiune complexă, desfășurată în sezonul rece: 2 luni.
Chesonul a fost construit din 3.500 mc de beton și aproape 420 de tone de fier și a fost împins printr-un proces tehnologic unic în România. Cu ajutorul unor pompe hidraulice, structura a avansat sub calea ferată, împingând pământul, care a fost apoi excavat de utilaje pe cealaltă parte.
Despre șantier, primarul Dominic Fritz a scris în 10 martie: „A scos chesonul capul! Se vede lumina la capătul tunelului. La Pasajul Solventul, în doar 2 luni, am împins cea mai faimoasă cutie betonată pe sub liniile de cale ferată. 70 de metri în total. A fost cu emoții, cu surpări, cu nervi, dar acum cea mai mare și mai dificilă etapă în construirea celui mai important proiect de infrastructură din Timișoara e finalizată. Urmează rampele și întreaga infrastructură - carosabil, linii de tramvai, piste, trotuare”.
Pasajul Solventul va face legătura între Calea Bogdăneștilor și Strada Gării și va avea șosea cu două benzi pe sens, linie dublă de tramvai, trotuare și piste de biciclete. Următoarea etapă majoră constă în realizarea rampelor pasajului.
Investiția are o valoare de 132 de milioane de lei, din care 89 de milioane de lei de la bugetul local și 43 de milioane prin programul Anghel Saligny. Lucrarea este realizată de Spic Internazionale (lider/Italia) – Pod-Proiect (Iași) – Sylc Con Trans (Arad), cu terții Arcada Company (Galați) și Conextrust (Bacău) și subcontractanții Teoval & Co (Iași), FDF Electric Grup SR (Iași), ISPCF (București), Radaria (Galați) și SC Yda Proiect Consulting SRL (Iași).