Caz revoltător în Timiș: cel puțin trei persoane au fost întoarse din drumul către stațiunile în care aveau bilete din cauza nesimțirii care domnește într-o instituție publică a județului.
Situația este cu atât mai scandaloasă cu cât este vorba de persoane trecute de mult de prima tinerețe, pensionari care după ce au muncit din greu zeci de ani așteptau să se bucure de câteva zile de relaxare și tratament într-o stațiune din România, unde Statul Român le oferă bilete compensate. Lucrurile par frumoase doar pe hârtie, pentru că în realitate lipsa de organizare și nepăsarea angajaților din instituția care ar trebui să se ocupe de aceste lucruri transformă în clipe de coșmar momentele care ar fi trebuit să fie o frumoasă amintire.
Așa s-a întâmplat și în aceste trei cazuri, când bieții bătrâni, cu bagajele făcute, au fost pur și simplu întorși din drum de către angajații Casei de Pensii Timiș! Cum s-a putut întâmpla o asemenea nedreptate? Iată filmul evenimentelor care au făcut posibile aceste abuzuri care oripilează orice om de bună credință.
Persoanele în discuție au depus cereri pentru bilete, fiindu-le aprobate și primind chiar hârtii cu stațiunea și perioada în care au rezervare. Urma doar să fie anunțate telefonic când trebuie să vină după biletele în format fizic. Bătrânii respectivi chiar au fost sunați, dar, din păcate pentru ei, nu au putut răspunde la apel. Fiecare dintre ei a văzut că a fost apelat, a recunoscut numărul și a încercat, cum este și firesc, să sune înapoi. Aici este cheia întregii probleme: la Casa de Pensii Timiș poți să suni și de 30 de ori pe zi, pentru că nu răspunde nimeni! Problema nu este nouă, această anomalie fiind semnalată de mai multe ori, în ultimii doi-trei ani, în presa locală și pe rețelele de socializare. Chiar conducerea Casei de Pensii a admis la un moment dat că sunt probleme, încercând să arunce vina pe operatorul de telefonie. Cert este că se știe de multă vreme că telefonul de la Casa de Pensii Timiș este mort, dar nimeni nu face nimic. Așa că bieții pensionari sunt puși aiurea pe drumuri, pentru orice informații care ar putea aflate printr-un simplu telefon.
În cazurile de față, lucrurile au mers însă mult mai departe. Văzând că nu le răspunde nimeni la telefon, pensionarii au venit personal la Casa de Pensii Timiș, pentru a primi biletul fizic și a pleca în stațiunea mult-visată. Stupoare, însă! Angajata de la ghișeu le-a comunicat că biletele lor au fost încredințate altor persoane, întrucât bătrânii care trebuiau să plece nu au răspuns la telefon. Cu o aroganță extremă, salariata Casei de Pensii le-a comunicat data la care au fost sunați și nu au răspuns, fără să ia în considerare că bieții bătrâni au sunat, la rândul lor, de zeci de ori fără succes! Prin urmare, pentru a fi siguri că prind bilete, bătrânii trebuie să umble cu telefonul la ei și când merg la baie, și când își fac analize medicale, când lucrează pământul la țară sau când se joacă un pic cu nepoții! De un eventual somn de după-masă nici nu poate fi vorba, pentru că dacă te sună de la Casa de pensii Timiș și nu răspunzi, poți să-ți iei adio de la biletul de tratament. Persoanele respective suspectează chiar că biletele lor au fost alocate altor persoane pe criterii neortodoxe, scuza cu apelarea telefonică fiind doar o justificare pentru a acoperi un fenomen cu urmări și mai grave la Casa de Pensii Timiș.
Cert este că sărmanii oameni au fost puși pe drumuri și trimiși acasă în loc să meargă în stațiune din cauza fenomenului instituit în ultimii doi-trei ani la Casa de Pensii Timiș: nu se răspunde la telefon, lucru verificat de mai multe ori și de redacția noastră și care poate fi probat de autoritățile care ar dori să facă o astfel de verificare.
Am încercat să clarificăm acest lucru cu directorul Casei de Pensii Timiș, Cristian Aron Mircea. De ce nu se răspunde la acest deja celebru telefon, a fost întrebarea noastră. Din păcate, directorul a adâncit și mai mult criza de comunicare dintre Casa de Pensii și pensionari. Arogant, cu o atitudine superioară, de șef etern (în trecut a fost director la Colterm), Cristian Aron Mircea a negat categoric acest aspect, fără a face verificări minimale. Astfel, în timp ce o mulțime de pensionari se plâng că sună în zadar la instituție, directorul spune că nici vorbă de așa ceva și că toți cei care dau telefon la Casa de Pensii Timiș nu rămân fără răspuns. Rupt de greutățile pensionarilor, Cristian Aron Mircea face scut în fața angajaților, pe care nu îi consideră responsabili de problemele semnalate de bătrâni: „Dumneavoastră știți că acum este o perioadă în care multă lume ne sună și nu putem răspunde imediat la toți”, le ține directorul spatele subalternilor, uitând că această perioadă durează de ani buni. Dovada prăpastiei care există între conducerea Casei de Pensii Timiș și pensionari este că directorul habar n-are de intervalul orar în care cetățenii pot suna. „Noi răspundem doar 8 ore pe zi, apoi telefonul este pe mut”, este declarația lui Mircea, în timp ce vocea de la robotul telefonic al instituției ne anunță sec că „programul de relații cu publicul este de luni până joi între orele 8,30-15 și vineri între 8,30-13”. Așadar, vorbim cel mult de șase ore și jumătate, nu de 8, cum spune directorul Casei Județene de Pensii Timiș, desprins de problemele sărmanilor bătrâni ai județului Timiș, pe care pare că le-a pus pe „mut”.
Din păcate, pentru unii cărora nu li se răspunde la telefon, s-ar putea să nu mai apuce astfel de ocazii. Și viața lor se apropie de sfârșitul „programului de relații cu publicul” al unei instituții care îi tratează cu ignoranță și dispreț.