Dezvăluiri interesante în scandalul declanșat de Societatea Metropolitană de Transport Timișoara (SMTT), care a sistat cursele Timișoara-Variaș și retur. SMTT susținea că decizia a fost luată întrucât autoritățile din Variaș nu au plătit mai multe facturi, însă a omis să spună că aceste facturi au fost contestate în instanță de către Primăria Variaș.
Nicolae Birău, edilul acestei localități, vine cu dezvăluiri interesante despre situația facturilor în cauză și modul în care ele au fost întocmite și transmise: „Până în anul 2020, facturile erau în jur de 8.000 de lei. Acum ne-am trezit în iulie cu o factură de 55.000 de lei, în aprilie cu una de 77.000 de lei, iar în celelalte luni cu facturi de aproximativ 35.000-40.000 de lei. În șase luni, ne-au trimis facturi de peste 200.000 de lei. Ele au fost pur și simplu încărcate în E Factura, dar eu nu mi le asum și de aceea le-am și contestat în instanță”.
Dacă avem în vedere că Primăria Timișoara subvenționează în proporție de 50 la sută astfel de transporturi, un calcul simplu ne duce la un preț astronomic al curselor în discuție: 17-18 lei/kilometru, în condițiile în care operatorii privați încasează sub 8 lei/kilometru. Or, autoritățile din Variaș nu pot fi de acord să suporte din bugetul propriu o asemenea diferență nejustificată de preț, iar după calculul efectuat, primarul Nicolae Birău l-a prins cu kilometrajul dat peste cap pe viceprimarul Timișoarei, Ruben Lațcău, cel care taie și spânzură în SMTT.
„Eu nu pot fi de acord să îi dau din bugetul comunei acești bani nejustificați lui Ruben Lațcău, ca că își țină el oamenii în partid. Este problema lor că au angajat foarte mult personal TESA, pentru că dacă treci pe la clădirea nouă de la STPT, peste 40 de persoane sunt la țigară. Or, nu pot să mă încarce pe mine cu acești bani, doar ca să fie plătiți useriștii. Iar ceea ce au făcut polițiștii locali din Timișoara, când au stat la pândă și au încercuit autocarul, ca să dea o amendă, este o demonstrație de forță care nu are ce să caute într-un oraș ca Timișoara. Au vrut să arate că pot să facă ce vor, că pot opri transportul și că e stația lui Lațcău. Nu știam că este a lui și că trebuie să îi cer voie să opresc ca să poată merge oamenii la lucru. Eu îi respect pe oameni și trebuie să le asigur transport”, spune primarul Birău.
Oamenii din Variaș nu au fost lăsați însă fără transport către Timișoara. În prezent, traseul este acoperit de un operator privat, care oprește într-o parcare privată, iar prețul este mult mai ieftin: 7,35 lei/kilometru.