Faptul că la Societatea de Transport Public Timișoara sunt probleme a fost recunoscut oficial, prin vocea viceprimarului Ruben Lațcău. Necazurile ar fi acumulate din anii trecuți, iar situația a fost agravată de Legea 296/2023, care prevede, printre altele, că societățile care au înregistrat pierderi în 2022, nu pot oferi angajaților tichete de masă peste o limită, iar orele suplimentare vor fi limitate. În consecință, angajații vor câștiga mai puțin începând cu luna noiembrie. Un alt efect al noii legislații va fi alcătuirea unei noi organigrame, din care vor dispărea 200 de posturi „administrative”, din care erau, de fapt, ocupate doar 30.
Deocamdată, în afară de trimiterea acasă a 30 de angajați, tăierea tichetelor de masă și plafonarea numărului de ore suplimentare, municipalitatea a propus ca soluție scutirea STPT de consecințele legislației austerității, așa cum s-ar fi întâmplat la CFR și la Tarom, dar pentru aceasta se mai lucrează la un memorandum. Altă variantă ar fi creșterea salariilor, dar chiar și așa nu s-ar ajunge la veniturile asigurate cu tichete de masă și ore suplimentare.
Speranțele ca timișorenii să aștepte mai puțin în stațiile mijloacelor de transport public și ca traficul rutier să se rarefieze par, în consecință, tot mai firave.