Dintr-un comunicat al Piețe SA, aparținând Primăriei Timișoara, aflăm că societatea „continuă procesul de modernizare și investește și în digitalizare”. Ce le lipsea timișorenilor din piețe? Cartofi, ceapă, gogonele și castraveți cu cod QR.

„Producătorii pot să afle la un click distanță ce spații sunt disponibile înspre închiriere și timișorenii, clienții pot să afle prin scanarea unui cod QR date despre producător. Piața Iosefin este prima din oraș în care acest proces de digitalizare a fost finalizat. Producătorii interesați să închirieze în acest spațiu un stand de expunere, pot să verifice online ce disponibilitate există ori regulamentul pe care trebuie să îl respecte. (...) Este foarte important pentru timișoreni să știe ce cumpără, totul să fie transparent, astfel că fiecare dintre standurile de expunere din Piața Iosefin are cod QR. Dacă este scanat, cumpărătorul poate să afle informații despre producătorul de la care vrea să achiziționeze produse, proveniența lor, suprafețele pe care le cultivă sau producție”, au anunțat reprezentanții Piețe SA.

Deci nu de curățenie, aer condiționat, chirii convenabile ar fi nevoie în Piața Iosefin, cea care se dorea la înființare un mic mall agroalimentar, ci de coduri QR la standuri. Dar lucrurile nu se vor opri aici, astfel că „până în perioada sărbătorilor pascale, toate piețele ar urma să beneficieze de digitalizarea celor mai sus menționate”.

Nici măcar în acest domeniu Timișoara nu mai este prima, pentru că există deja coduri QR în piețele din Sibiu, Brașov, Alexandria, Tulcea și Iași.