Conform unei ordonanțe de urgență adoptată de Guvern, începând cu data de 1 februarie, drepturile salariale ale personalului plătit din fonduri publice din instituţiile şi autorităţile publice ale administraţiei publice locale au fost majorate cu 20%, iar ale artiștilor cu 50%. 

Reprezentanți ai Primăriei Municipiului Timișoara afirmă că această măsură nu este una corectă, deoarece nu s-au mărit și cotele parte din diversele venituri care rămân la administrația publică locală, iar sumele suplimentare trebuie acoperite din bugetul local.  

Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, respectiv februarie-decembrie 2016, cheltuielile cu plata salariilor vor crește cu 24,2 milioane lei. 

„Guvernul actual a hotărât (…) să majoreze salariile în administrația publică cu 20% și în instituțiile culturale cu 50%. Totul este foarte frumos, numai că eu cred că Guvernul nu a făcut destul. Este incorect să vii și să obții tu beneficii de imagine că ai majorat salariile, dar banii pentru costurile suplimentare pe care le comportă majorarea de salarii să fie produși de altcineva. Ar fi fost foarte corect dacă ar fi crescut cotele defalcate din TVA ce rămân la administrația publică locală, dacă ar fi crescut cota din impozitul pe venit care rămâne la administrația publică locală, atunci ar fi fost totul foarte corect. Așa, iată cum stau lucrurile: în februarie 2016 Primăria Timișoara a avut cheltuieli cu salariile de 6,8 milioane de lei; începând cu luna februarie 2017, cheltuielile cu salariile vor fi de 9 milioane de lei. Așadar, pentru fiecare din următoarele 11 luni ale anului 2017, primăria are de asigurat un plus de fonduri la salarii de 2,2 milioane de lei pe lună. Deci noi trebuie să găsim 24 de milioane de lei în plus față de anul trecut, pentru a acoperi majorările de salarii cu care se laudă Guvernul. Păi este cinstit așa ceva? Nu era normal ca Guvernul să ne asigure și un plus de venituri?”, a declarat Nicolae Robu, primarul municipiului Timișoara.

 

„Cer Guvernului să crească cotele părți din diversele venituri”

Primarul municipiului afirmă că nu știe cu exactitate de unde vor proveni banii pentru plata salariilor, dar că această cheltuială suplimentară ar putea afecta fondurile pentru investiții, modernizări sau reabilitări. 

„Ce putem noi face, că nu avem puteri magice să dăm din degete și să ne apară bani în plus. Trebuie să-i luăm de undeva, pentru că veniturile noastre sunt cele care sunt. Putem să-i luăm doar de la fondurile prin care am fi făcut reparații, reabilitări, modernizări, înfrumusețări în oraș pe venituri proprii, respectiv de la capitolele prin care am fi făcut investiții în noi obiective de infrastructură, cum sunt podurile, cum sunt pasajele ș.a.m.d. (…)

Eu doream să mergem în continuare în forță, așa cum am și promis oamenilor, cu lucrări de reparații, reabilitare, înfrumusețare, modernizare a orașului nostru, la toate capitolele. Ne perturbă o asemenea sumă. 24 de milioane de milioane în 11 luni nu e o sumă de trecut cu vederea. Cer Guvernului să crească cotele părți din diversele venituri care rămân la administrația publică locală, așa este cinstit. Și pledoaria mea nu este numai pentru municipiul Timișoara, ci pentru toate unitățile administrativ-teritoriale din România, pentru toată administrația publică locală. Eu sunt convins că se vor ridica și alte voci și nu trebuie să conteze coloratura politică, pentru că la fel de greu le va fi și primarilor PSD-iști să facă față, cum îmi este mie și colegilor din PNL”, a concluzionat Nicolae Robu. 

Ioana NICOLESCU