În perioada 15 iulie - 30 septembrie, Primăria Municipiului Timișoara pune la dispoziția celor interesați amplasamente pentru desfăşurarea comerţului stradal cu pepeni. 

Solicitările se depun la sediului primăriei, camera 12, ghișeele 8 și 9. În cazul în care există mai multe cereri pentru un amplasament, poziţiile vor fi identificate la faţa locului de către un reprezentant al Biroului Autorizare Activităţi Comerciale și vor avea întâietate deţinătorii certificatelor de producător.

Documentele necesare depunerii solicitărilor sunt: cerere tip; certificat de înregistrare (având autorizat cod CAEN privind comercializarea legumelor sau fructelor); certificat de producător (vizat la zi, fiind autorizat în vederea cultivării pepenilor); planşa foto din care să rezulte standul de vânzare: tipul de mobilier utilizat, modul de expunere al pepenilor - criteriu de eligibilitate.

Suprafața maximă aprobată este de 6 metri pătrați. Comercianții vor utiliza lăzi cu dimensiunea de 2x2x1,5 metri pentru depozitarea pepenilor, masă și cântar verificat metrologic la zi. Este interzisă depozitarea direct pe sol a mărfii. De asemenea, se interzice amplasarea de corturi şi alte construcţii provizorii, cu excepţia umbrelelor  fără reclamă publicitară. 

 Taxa de ocupare a domeniului public se face în baza HCL 405/16.10.2015 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale în Municipiul Timişoara pentru anul 2016. Aceasta se achită în totalitate la eliberarea avizului.

 Fiecare comerciant va deţine avizul pentru desfăşurarea ocazională  a comerţului ambulant pe teritoriul municipiului Timişoara, eliberat de către Biroul Autorizare Activităţi Comerciale, în baza HCL 139/2011.

În cazul în care nu vor fi respectate condiţiile impuse în aviz, cât şi reglementările în vigoare, măsurile vor fi luate de către Politia Locala a Municipiului Timişoara, iar la sesizarea acestora Biroul Autorizare Activităţi Comerciale din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara va anula avizul.

Ioana NICOLESCU